چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

کارشناس جذب آثار علمی و تحقیقاتی مرکز مدیرت حوزه علمیه اصفهان از حضور با قوت در جشنواره دستآوردهای پژوهشی خبرداد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مجتبی علیپور، اظهار داشت: امسال برای نهمین سال متوالی جشنواره دستآوردهای پژوهشی و نوآوری استان اصفهان برگزار می‌شود و حوزه علمیه اصفهان نیز سومین سالی است که در این جشنواره حضور می‌یابند.

وی افزود: غرفه حوزه علمیه اصفهان در نخستین سال حضور خود در این نمایشگاه عنوان برتر را کسب کرد و سعی کردیم از تمام ظرفیت های حوزه در راستای  حضور بهتر در این نمایشگاه استفاده کنیم. 

کارشناس جذب آثار علمی و تحقیقاتی حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد:  پس از اعلام فراخوان این جشنواره، هفت ارگان از میان ارگان‌های وابسته به حوزه شامل دفتر تبلیغات اسلامی اسلامی، دبیرخانه کرسی های آزاداندیشی، مدرسه علمیه اباصالح، مدرسه علمیه دارالحکمه، مرکز پژوهش‌های دینی امیرالمومنین( مدرسه صدر خواجو)، مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه، بنیاد خیریه فرهنگی المهدی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: سعی کردیم در این نمایشگاه دستآوردهای پژوهشی حوزه شامل مقالات و تحقیقات طلاب، آثار مولفان حوزوی، مقالت ارائه شده در سایت های مختلف، همایش ها، نشست ها و کرسی های آزاد اندیشی حوزه را ارائه کنیم.

علیپور با اشاره به ارائه مشاوره در این نمایشگاه توسط حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در سال نخست حضور در این نمایشگاه حوزه اقدام به ارائه مشاوره پژوهشی به بازدیدکنندگان کرد اما با توجه به تنوع سئوالات مراجعان در زمینه های احکام، اخلاق و عقاید متوجه شدیم که مشاوره پژوهشی به تنهایی کافی نیست و امسال سعی داریم تا مشاوره در موضوعات دیگر را نیز در آن بگنجانیم.

وی با بیان اینکه در طول این سه سال روند استقبال طلاب از امور پژوهشی به شکل صعودی بوده است، گفت: از دستآوردهای این نمایشگاه آن است که ارگان‌های مختلف با حوزه ارتباط می گیرند و بر این مبنا، سال گذشته قراردهایی با ارگان هایی همچون فولاد و اداره ارشاد برای انجام تحقیقات توسط  پژوهشگران حوزوی داشتیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha